כללי המשחק: מרצ עתרה לבג"ץ נגד חוק הלאום

איתי גדסי No Comments on כללי המשחק: מרצ עתרה לבג"ץ נגד חוק הלאום

דמוי דמוקרטיה: לאחר הפסדה של האופוזיציה בהצבעה על חוק הלאום, פנתה מפלגת מרצ לבג"ץ בעתירה כנגד החוק

צילום: בן קלמר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חיזוק שימור שלטון החוק. נדמה כי במפלגת מרצ מסרבים להכיר בדעת הרוב וכללי המשחק הדמוקרטי ובתגובה לחקיקת חוק הלאום, עתרה היום (שלישי) המפלגה לבג"ץ. בעתירה טוענת מרצ כי חוק הלאום אינו חוקתי, סותר את עיקרון השוויון שהוא עיקרון יסוד של השיטה הדמוקרטית. "אין תקדים בעולם לעיגון חוקתי של אפליה על רקע גזע, דת או לאום", אמרו במפלגת השמאל הקיצוני.

העתירה של מרצ מתרכזת בשני סעיפים מרכזיים בחוק הלאום, שלטענתה סותרים את עקרון השוויון – סעיף ההתיישבות היהודית, שמעגן בחוק אפליה לטובת פיתוח התיישבות על בסיס דת וגזע, וכן הסעיף בחוק שמבטל את מעמד השפה הערבית כשפה רשמית בישראל.

בעתירתה, עשתה מרצ שימוש בציטוט של זאב ז'בוטינסקי, כדי להמחיש עד כמה, לדעתה ולפרשנותה, אביה האידיאולוגי של מפלגת הליכוד היה סולד מהחוק שהעבירה הממשלה: "אינני סבור שחוקתה של איזו מדינה תכיל סעיפים מיוחדים המבטיחים במפורש את אופייה 'הלאומי'. סבורני, כי סימן טוב הוא לחוקה, אם נמעט למצוא בה סעיפים כאלה".

לצד מנהיג הציונות הרביזיוניסטית, מצוטט בעתירה של מרצ גם יו"ר הקואליציה עד לאחרונה, ח"כ דוד ביטן, שטען תפקיד החוק הוא לסייע בעצירה של "התפשטות הבדואים, שהשתלטו על הנגב", כך בציטוט אותו הציגו במרצ. לדבריהם: "יצא המרצע מן השק, כשאחד מאדריכלי חוק הלאום קורא בריש גלי להילחם במגזר בחברה הישראלית ולעצור את 'התפשטותו".



0 תגובות